English / Persian

هوشمندسازی کارخانه ها در انقلاب صنعتی چهارم

آخرین خبر/ نسل چهارم تولید یا Industry 4.0 در واقع انقلاب جدیدی است که سعی می کند فرآیندها را هوشمند کند و داده ها را به اطلاعات قابل استفاده برای پیشرفت سریعتر صنعت تبدیل کند که باعث ایجاد مفاهیم اساسی مانند ادغام تولید صنعتی، ترکیبی از فناوری اطلاعات و فناوری عملیاتی و … تمام شد! اگر دوست دارید اطلاعات بیشتری در مورد این انقلاب و فرآیندهای هوشمندسازی سیستم ها و کارخانه ها داشته باشید، کافی است این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

این روزها، شکل‌گیری اینترنت اشیا، رشد هوش مصنوعی، تعاملات M2M (ماشین به ماشین)، یادگیری ماشین، بلاک چین و غیره، ما را بیش از هر زمان دیگری به سمت کارخانه‌های کاملاً هوشمند سوق داده است که تمام فرآیندهای تولید در آن انجام می‌شود. بدون دخالت انسان انجام می شود، ما نزدیک هستیم!

با کمک حسگرها، جمع آوری داده ها با کمک آنها، تفسیر نهایی اطلاعات به کمک سیستم های کامپیوتری و استفاده همزمان از بخش های مختلف زنجیره به کمک اینترنت اشیا (IOT) می توانیم برای انجام کاری که در کمترین زمان ممکن بتوان اطلاعات را ردیابی کرد. ، رهگیری آن و … به بهترین شکل ممکن انجام شود. آیا شما هم به شکل گیری این همه رویا بر اساس تعامل و ارتباط فکر می کنید؟

عناصر بسیار مهم شکل دهنده انقلاب صنعتی چهارم و ظهور کارخانه های هوشمند

در بررسی عناصر تشکیل دهنده انقلاب صنعتی چهارم با موضوع مهمی مواجه می شویم! کدام عناصر و پایه های این صنعت توانسته اند مفاهیم جدید و کلیدی را در این زمینه خلق کنند؟ کدام ستون قلب تپنده انقلاب صنعتی چهارم یعنی کارخانه های هوشمند را ایجاد خواهد کرد؟ توانایی همکاری بین اجزای یک اکوسیستم و ارتباط آنها، موضوع کلیدی است که باعث ایجاد چنین تغییرات و دگرگونی های روشنی در این انقلاب شده است.

برای اینکه همه اعضای اکوسیستم بتوانند در جهت هدف اصلی گام بردارند، باید در نظر داشت که بین اطلاعات، دستگاه ها و اجزای تعامل ماشین با ماشین، یک جریان متناوب و صحیح وجود داشته باشد! اگر انسان‌ها می‌خواهند از روبات‌ها استفاده کنند و آن‌ها را کنترل کنند، باید نحوه کار آنها را مطالعه کنند و روش‌های همکاری و اتصال جدید را بیابند.

توسعه کارخانجات هوشمند با کمک روابط کاربری پیشرفته و AR

واقعیت افزوده (AR) به همراه رابط های کاربری پیشرفته به کمک انقلاب صنعتی چهارم آمده و قصد دارند تمامی قسمت های مختلف سیستم را بررسی کرده و به امکان انجام خودکار فرآیندها و پیگیری آنها از راه دور کمک کنند. بررسی های مختلف به وضوح نشان می دهد که ارزش فعلی بازار انقلاب صنعتی چهارم حدود 160 میلیارد دلار است که احتمال رشد 15 درصدی آن در دو سال آینده وجود دارد!

ممکن است بپرسید این همه تلاش برای بهبود صنایع و هوشمندسازی آنها چیست؟ ارزش افزوده کارخانه های هوشمند در مقایسه با سیستم قدیمی خود که باعث شده است فناوری، فناوری و صنعت دست به دست هم دهند تا این حوزه از صنعت را بهبود بخشند و توسعه دهند، چقدر است؟

بر اساس پیش بینی ها، هوشمندسازی فرآیندهای عملیاتی برای تولید محصولات به راحتی می تواند هزینه های لجستیک و تولید را بین 10 تا 30 درصد و هزینه های مدیریت کیفیت را بین 10 تا 20 درصد کاهش دهد که به معنای صرفه جویی در میلیاردها دلار است!

نقش استارت آپ ها در انقلاب نسل چهارم صنعتی و رشد کارخانه های هوشمند

شاید برایتان جالب باشد که بدانید استارت آپ ها نقش مهمی در شکل گیری و ادامه مسیر رشد انقلاب صنعتی چهارم دارند! در واقع این نوع کسب‌وکارها هستند که به ربات‌ها و انسان‌ها کمک می‌کنند تا به بهترین شکل ممکن تعامل داشته باشند، آنها باعث پیدایش بسیاری از مفاهیم جدید یا استفاده جدید از آنها شدند.

به عنوان مثال در این زمینه می توان به صنایع Micropsi اشاره کرد که حدود 6 سال پیش یعنی در سال 2014 در آلمان تاسیس شد و به عنوان یک شرکت استارت آپی فعال در زمینه یادگیری ماشینی، فعالیت خود را بهبود و بهینه سازی فرآیندهای مونتاژ می کند. بغرنج. در حال حاضر این شرکت به کارخانه های هوشمند کمک می کند.

وجود و اهمیت این نوع استارت آپ ها را برای صنایع بالغ و بسیار پیشرفته مانند معدن، نفت و گاز در داخل کشور خودمان ایران مشاهده می کنید. در واقع این نوع استارت آپ ها در ایران می توانند پیشرفت چشمگیرتر و سریع تری داشته باشند، زیرا ما در ایران صنایع قدیمی و فرسوده ای داریم که نیاز به بازنگری یا تولد دوباره دارند!

کارخانه هوشمند ایرانی همگام با تکنولوژی را بشناسید!

اسنوا یکی از کارخانه های فعال در زمینه تولید لوازم خانگی است که فعالیت خود را بر اساس آخرین فناوری های روز انجام می دهد. این کارخانه ایرانی یکی از معدود کارخانه های هوشمند در جهان و اولین کارخانه مجهز به کارخانه هوشمند در ایران است که محصولات متعدد خود را از طریق خط تولید کاملا هوشمند تولید می کند.

طراحان خلاقی و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد. در این صورت می توان امید داشت که تمام و دشواری موجود در ارائه راهکارها و شرایط سخت تایپ به پایان رسد.

دیدگاهتان را بنویسید