English / Persian

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های هوش مصنوعی ایران: ایران باید در حوزه هوش مصنوعی با جهان همگام شود

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های هوش مصنوعی ایران:
ایران باید در حوزه هوش مصنوعی با جهان همگام شود.

بهروز مینایی، دبیر ستاد توسعه فناوری‌های هوش مصنوعی و رباتیک معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس‌جمهوری در یزد، هوش مصنوعی را روندی انکارناپذیر، سریع و فراگیر در جهان دانست و تأکید کرد که اگر تا سال ۲۰۲۴ در این زمینه ورود نکنیم، عقب خواهیم ماند.

مینایی با اشاره به سه اصل مغز افزار، نرم افزار و سخت افزار در توسعه هوش مصنوعی، منابع داده ای استان یزد را بسیار ذی قیمت و زرینی دانست که می‌تواند منشاء آورده بسیار خوبی برای علم و فناوری کشور و حتی جهان باشد.

وی کمبود نیروی متخصص را مشکلی اساسی در کشور دانست و تربیت نیروی متخصص در همه عرصه‌ها را ضروری دانست. مینایی با اشاره به فعالیت‌های مستمر یزد در حوزه هوش مصنوعی، این استان را مناسب برای آموزش نیروی انسانی در این زمینه دانست.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های هوش مصنوعی و رباتیک با تأکید بر اینکه هوش مصنوعی می‌تواند مشکلات کشور را حل کند، گفت: برای استفاده درست از میلیون‌ها داده‌ای که داریم، هیچ راهی جز هوش مصنوعی وجود ندارد.

مینایی فضای جدید ایجاد شده در اینترنت و هوش مصنوعی را تحت تاثیر قرار دهنده بخش مهمی از زندگی آینده ما دانست و رمز ارزها را عامل ایجاد شهر هوشمند و ادامه روند پر سرعت هوش مصنوعی دانست.

وی با اشاره به ضرورت بومی سازی هوش مصنوعی، ورود رشته‌های مختلف از جمله ادبیات فارسی را در این زمینه اجباری دانست.

مینایی همچنین خواستار بررسی عوارض هوش مصنوعی بر زندگی مردم توسط علوم انسانی شد و تأکید کرد که در حالی که کشورهای دیگر در این زمینه ورود کرده‌اند، کشور ما عقب افتاده است.

مهران فاطمی، استاندار یزد نیز هوش مصنوعی را موضوعی به روز و تحول آفرین دانست و گفت: کشورهایی که دارای این فناوری هستند، دست برتر را خواهند داشت. وی یزد را به عنوان استان هدف هوش مصنوعی کشور معرفی کرد و آمادگی استان را برای هر گونه همکاری اعلام کرد.

محمد علی شاه حسینی، معاون هماهنگی اقتصادی و دانش بنیان استانداری یزد از فعالیت ۳۵ شرکت فناور در زمینه هوش مصنوعی در استان خبر داد و گفت: نخبگان علمی یزد قبل از دیگر نقاط کشور در این زمینه ورود کرده‌اند.

محمد حسین پارساییان، معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری یزد نیز فناوری و دانش بنیان را یکی از محورهای اصلی فعالیت نهادها و سازمان‌ها در استان یزد دانست و از ظرفیت‌های بسیار خوب استان در زمینه هوش مصنوعی خبر داد.

در این نشست تعدادی از نمایندگان شرکت‌های فناور و علمی فعال در هوش مصنوعی استان یزد نیز گزارشی از اقدامات خود ارائه و درخواست‌ها و پیشنهادات خود را مطرح کردند.

این نشست با تصمیم‌گیری برای توسعه هوش مصنوعی در استان یزد به پایان رسید.

منبع: خبرگزاری ایرنا

adminadminadminadmin

دیدگاهتان را بنویسید