English / Persian

همراه اول و هوش مصنوعی: گامی در راستای سلامت الکترونیک

همراه اول و هوش مصنوعی: گامی در راستای سلامت الکترونیک

همایش بین‌المللی پوشش همگانی سلامت با برنامه سلامت خانواده و نظام ارجاع، ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ به کار خود پایان داد. در پنل تخصصی «برنامه سلامت خانواده و نظام سلامت الکترونیک»، حمید بهروزی، قائم مقام همراه اول به ارائه ظرفیت‌های هوش مصنوعی در نظام سلامت و اقدامات همراه اول به عنوان نخستین دارنده مجوز «اپراتوری سلامت» پرداخت.

بهروزی با اشاره به ارزش ۱۱ میلیارد دلاری بازار هوش مصنوعی سلامت در سال ۲۰۲۳ و پیش‌بینی رشد آن تا ۱۹۰ میلیارد دلار در سال ۲۰۳۰، بر نقش این فناوری در ارتقای دقت تشخیص‌های پزشکی و کاهش خطاها تأکید کرد.

وی جمع‌آوری داده‌های بیماران، تشخیص با دقت بالا، و ارائه خدمات به عنوان دستیار پزشک را از جمله کاربردهای هوش مصنوعی در حوزه سلامت دانست. بهروزی همچنین به نقش گجت‌های هوشمند در کاهش ریسک‌های سلامت اشاره کرد.

قائم مقام همراه اول با بیان اینکه اپراتورهای تلفن همراه با دارا بودن بیشترین میزان اطلاعات و امنیت، بهترین گزینه برای ارائه خدمات اپراتوری در حوزه هوش مصنوعی هستند، از انطباق استراتژی همراه اول با ترندهای جهانی در پروژه سلامت الکترونیک خبر داد.

بهروزی تأمین زیرساخت مراکز داده، سخت‌افزارها، پردازشگرهای هوشمند، شبکه امن ارتباطی، پلتفرم جامع و یکپارچه سلامت، برنامه‌های کاربردی، راهکارهای احراز هویت و امنیت، سرویس‌های نوین حوزه سلامت، و سرمایه‌گذاری در استارتاپ‌های این حوزه را از جمله اقدامات همراه اول در زمینه سلامت الکترونیک برشمرد.

جمشیدی، مدیر پنل تخصصی نیز با ابراز خرسندی از همکاری وزارت بهداشت و همراه اول، ابراز امیدواری کرد که این همکاری در میدان عمل به گشایش‌های جدی در حوزه نظام سلامت منجر شود. وی اتوبان بزرگی را که همراه اول در حوزه دیجیتال توسعه داده است، فرصتی برای صدها استارتاپ دانست تا از آن برای ارتقای نظام سلامت جامعه بهره‌برداری کنند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

adminadminadminadmin

دیدگاهتان را بنویسید